10 Eylül 2010 Cuma

há festa na mouraria

     tv genelde olduğu gibi açık ve crossing jordan oynuyor fakat o sıra kim bilir neyle meşgulsem, seyredilmiyor..o sıra her türlü müzikal tınıya aşırı hassas kulağıma çalınan şeyle şöyle bi irkiliyorum..evet, hala crossing jordan tv'deki..o pek sevdiğim cinayetli, cesetli, otopsili dizilerden neticede..ama fondaki alakasız şey o an beni çarpıveriyor..bir fado! ben ki, kendimi bildim bileli latin müziği dendi mi geri geri kaçmışım, genelde sıkılmışım etmişim dinlerken, içim bayılmış..olsun, n'apalım? 
    hemen dizinin info'sundan bölüm adı öğrenilip nette sıkı bir aramaya giriliyor..o kadar da kolay bulunamıyor aslında ama ölmekvardönmekyokçu ruhum sağolsun, mariza denen ilginç görünümlü kadının söylediği bir fado olduğunu öğreniyorum bu bam telime basan şarkının..mariza da benim bihaber olduğum o dünyada çoktan günümüz fado kraliçesi payesini bile almış..yuh bana! hadi dinlemiyoz tamam da, genel kültür babında bileydik bari..
    bakındığım kadarıyla da latin dünyasının klasiklerinden olsa gerek bu şarkı çünkü bir dünya kavır'ına da denk geldim, mariza'yı bulana dek..amália rodrigues dahil..ama mariza'nınki hariç hepsi bende latin müziğine olan klasik tepkimi uyandırmaktan başka işe yaramadı..
     yaşasın crossing jordan!

0 ayrı kafadan ses: